Marka marzeń
Są takie marki, które po prostu zna się, nie mając najmniejszego pojęcia o motoryzacji. Nawet osoby, które absolutnie nie znają się na samochodach, znają markę BMW. Firma pochodzi z Niemiec, jest to naprawdę duży koncern motoryzacyjny. Samochody tej marki produkowane są od roku tysiąc dziewięćset szesnastego. Wytwarzanymi tam maszynami były przede wszystkim samochody, ale również motocykle, skutery, a także silniki. Rozwinięciem skrótu jest hasło Bayerische Motoren Werke.
Historia koncernu BMW
Historia opisywanego koncernu rozpoczęła się wiele lat temu. Jego założycielami bylo Gustaw Otto oraz Karl Rapp. Rozpoczęli oni swoją działalność gospodarczą, warto zauważyć że każdy osobno, na początku dwudziestego wieku. Wszystko rozpoczęli się w mieście Monachium. Dziedzina ich pracy wówczas było lotnictwo. W tych czasach żyły również osoby, którym można przypisać wiele pozytywnych wydarzeń. Są to osoby, które pomagały w kształtowaniu przedsiębiorstwa, a także miały wpływ na późniejsze sukcesy koncernu. Pierwszą taką osobą, która miała znaczny udział w kształtowaniu Fran Josef Popp. Był on pierwszym dyrektorem naczelnym. Drugą osobą był Max Friz. Był on głównym konstruktorem i dyrektorem technicznym. Ostatnią osobą, której stanowczo należy się wymienienie jest Camillo Castiglion. Był on w owych czasach akcjonariuszem, ale nie tylko, ponieważ pełnił również funkcje właściciela przedsiębiorstwa.
Cechy charakterystyczne
Zdecydowanie najbardziej wyróżniająca omawiany koncern cechą jest jego logo. Odkąd powstało, w dwudziestym wieku, zostało nie zmienione aż do czasów współczesnych. Przedstawia ono krąg śmigła. Szczerze mówiąc nie domyśliłam się tego od razu. Jego barwy, są barwami Bawarii. Zdecydowanie logo to łączy niejako przemysł lotnictwa, z miejscem z nim związanym. Reklama jest bardzo ważna, a owy koncern już dawno wyrobił sobie markę. Wystarczy zajrzeć w internet .Dzięki każdemu wsparciu finansowemu. Wybudowano całkiem nową fabrykę, leżącą w pobliżu poprzednich. Koncern wcale nie rozwijał się powoli. Dużymi zamówieniami nasi twórcy mogli cieszyć się na przykład od austro-węgierskich oraz niemieckich ministerstw związanych z wojskiem. Ponieważ omawiane w tekście przedsiębiorstwo byli wtedy bardzo małe, miało duży problem, aby poradzić sobie z tak ogromnymi zamówieniami. Kierownikiem był wówczas Karl Rapp. Pod jego dowództwem wytwarzano naprawdę niewielką liczbę silników. Zakłady, w których produkowano nie były wówczas przygotowane do produkcji na tak dużą skalę. Głównymi powodami całej sytuacji były braki w wykwalifikowanej załodze przedsiębiorstwa, ale także w ilości odpowiednich maszyn. Największym jednak problemem były starzejące się zakłady, które do tego wszystkiego były po prostu małe. W całej sytuacji pomogła na szczęście gospodarka wojenna państwa. Udzielono koncernowi bardzo dużej pomocy. Pomogło to w zatrudnieniu nowej pomocy a także w wykwalifikowaniu jej. W przedsiębiorstwie znalazły się również nowe maszyny.