Kampanie sms – wady i zalety
Każde działania marketingowe mają swoje wady i zalety. Tym samym cechują się również kampanie SMS. Zacznijmy od plusów takiej aktywności oraz tego, co może zyskać firma dzięki skutecznej kampanii wysyłki wiadomości tekstowych. Przede wszystkim osoby, które wyrażają zgodę na taką komunikację, są bardzo zainteresowane ofertą lub działalnością firmy, dlatego automatycznie będziemy mieli większe zainteresowanie. Jest to skuteczny sposób komunikacji nawet w przypadku produktów i usług uznawanych powszechnie za niszowe.
Wiadomości SMS mają bardzo wysoką otwieralność, ponieważ każdy z nas nosi przy sobie telefon, do którego w wolnej chwili może zajrzeć. Jest to już naturalny odruch, dzięki czemu zyskujemy szansę na to, że nasz przekaz zostanie sprawdzony. Zaletą takiej komunikacji jest również realizacja przekazu w czasie rzeczywistym, dlatego smsy świetnie nadają się do niestandardowych ofert typu tu i teraz. Na przykład w przypadku urodzin danej osoby lub innego wyjątkowego dla niej dnia, mamy możliwość wysłania mu spersonalizowanej oferty w związku z tą okazją. To również szansa na ofertowanie łakomych kąsków, dzięki czemu klienci bardzo szybko otrzymają od nich informacje.
Jakie wady mają kampanie SMS?
Oczywiście działanie takie ma również określone wady. Przede wszystkim jest to bardzo ograniczony ilościowo przekaz, ponieważ takie wiadomości muszą zmieścić się w danej liczbie znaków. Przez to przekaz musi być bardzo zwarty i jego wymyślenie wymaga bardzo dużo kreatywności, a często również przygotowanie takiej kampanii jest bardziej pracochłonne. Wysyłka typowych wiadomości tekstowych jest również jednowymiarowa, ponieważ przekaz dostępny jest tylko w formie tekstu z ewentualnym dodatkiem emotikonek.
Wiadomość SMS to również bardzo personalny przekaz, dlatego jest cienka granica między skuteczną kampanią, a niesmaczną i zbyt nachalną komunikacją. Warto to dobrze wypośrodkować, aby nie doprowadzić do masowego odpływu subskrybentów wiadomości SMS. Wysyłka takich wiadomości jest również bardziej kosztowna, niż w przypadku klasycznego email marketingu, więc to również może być jego wada. Finalnie, dobrze poprowadzona i przygotowana kampania SMS może być naprawdę wysoce skuteczna, więc warto rozważyć ją w swoich działaniach komunikacyjnych i sprzedażowych.