Jak zoptymalizować wydajność witryny e-commerce?
Aby zoptymalizować witrynę e-commerce, podstawą jej działania jest umieszczenie klienta w centrum strategii. Ale nie jesteś jedyną osobą, która wpadła na ten pomysł i chce zastosować tę zasadę jako fundament swojej działalności. Ale w jaki sposób możesz zwielokrotnić wydajność swojego e-sklepu?
Imperatyw – zmniejszanie rozmiaru stron.
Im cięższa jest strona, tym dłużej trwa jej ładowanie. Aby skrócić czas ładowania strony, należy zmniejszyć rozmiar strony, a także jej plików JavaScript i CSS, tak aby nie przekraczały 2 MB, czyli rozmiaru krytycznego. Kiedy klient znajdzie się już na Twojej stronie, musisz utrzymać jego uwagę dzięki nienagannej ergonomii (pasek zaufania, szybkie zakładanie konta, dbałość o karty produktów, itp.) Twój klient nie może napotkać na żadne pułapki, a płynność odgrywa tu główną rolę.
Zwiększ wydajność swojego serwera, to konieczność.
Wydajność w większości przypadków jest związana z problemami z serwerem. Jeśli serwer WWW nie jest wydajny, dostęp do stron jest również spowolniony. Dlatego konieczne jest, aby spojrzeć na swoje usługi hostingowe i pakiet dostarczony jest wydajny. Jeśli tak nie jest, możesz zmienić dostawcę. To zależy od ciebie.
Zwróć szczególną uwagę na ścieżkę zamówienia.
Twój nowy odwiedzający chce zostać klientem i to właśnie na ścieżce zamówienia będzie to potwierdzał. Ten etap jest kluczowy, dlatego należy zwrócić na niego uwagę, a w szczególności na koszyk i etap zatwierdzania zamówienia. Podsumowanie zamówienia musi być uspokajające i jednoznaczne, metody płatności i dostawy jak najbardziej zróżnicowane, a punkty kontaktowe zawsze widoczne, aby uspokoić klienta.
Regularnie aktualizuj swoją stronę
Nieustannie kwestionuj swoją stronę. Stałe śledzenie rozwoju branży i zachowań internautów pozwoli Ci na regularne aktualizowanie swojej strony tak, aby spełniała potrzeby i oczekiwania Twoich klientów.
Poznaj lepiej swoich klientów.
Znajomość swoich klientów jest ważnym czynnikiem udanej witryny. Lepsze zrozumienie klientów oznacza przewidywanie ich oczekiwań, a tym samym dostosowanie oferty, aby zoptymalizować swoją strategię lojalnościową. Możesz również obserwować swoich klientów poprzez ich obecność na portalach społecznościowych i odkryć najlepszy sposób na zaspokojenie ich potrzeb.