Jak reklamować swoje usługi?
Prowadząc niewielki biznes nakłady finansowe jakie można przeznaczyć na cele marketingowe przeważnie nie są nazbyt duże. Warto zastosować dywersyfikację kanałów reklamowych, aby móc na nich skorzystać jak najwięcej. To, gdzie się reklamować, w dużej mierze zależeć będzie nie tylko od wielkości firmy ale przede wszystkim od rodzaju prowadzonego biznesu. Jeżeli ktoś prowadzi na przykład firmę sprzedającą jakieś wyroby przez internet, to ma klientów z całej Polski. W takim przypadku lokalna gazetka z ogłoszeniami raczej nie przyniesie spodziewanego rezultatu. Jednak jeżeli ktoś ma zakład szewski, to już to rozwiązanie będzie jak najbardziej wskazane.
Ogłoszenia w Internecie
Ogłoszenia internetowe to obecnie jeden z najbardziej popularnych i najbardziej wydajnych sposobów na promowanie swojej działalności gospodarczej. Stosunek wyłożonych kosztów do osiąganych zysków wypada w tym przypadku bardzo dobrze. Przykładem skutecznej reklamy w internecie może być kampania linków sponsorowanych Google AdWords. Szczególnie polecana jest firmom, których strony internetowe nie wyświetlają się na czołowych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania. Zakres prowadzenia kampanii Google AdWords można dostosować do miesięcznego budżetu na kampanię. W zależności od tego jaki budżet jest do dyspozycji można wybrać między innymi ilość i rodzaj słów kluczowych na które mają się wyświetlać poszczególne reklamy, zasięg prowadzonej kampanii reklamowej, czy godziny w jakich się reklamy będą wyświetlać. Kampanie tego typu mają jeszcze jedną ciekawą cechę korzystną dla reklamodawcy – można je w dowolnym momencie zatrzymać. Dzięki szczegółowym raportom doskonale widać, które reklamy mają najwyższy współczynnik konwersji, a które są po prostu nieopłacalne.
Tradycyjne sposoby na zdobycie klientów vs internet
Ciekawą propozycją dla niewielkich firm, których działalność nakierowana jest głównie lokalnie są lokalne serwisy ogłoszeniowe. W takie miejsca zaglądają osoby, które potrzebują znaleźć usługodawcę jak najbliżej miejsca zamieszkania. Przy jakich działalnościach taka forma reklamy się sprawdzi? Zakłady krawieckie, stacje diagnostyczne, mechanicy, szewcy – i tym podobne działalności – to właśnie z myślą o takich niewielkich, lokalnych przedsiębiorcach powstają lokalne serwisy ogłoszeniowe. Z resztą na takich serwisach można znaleźć też ogłoszenia innego typu, jak na przykład propozycję wymiany umiejętności czy handel drobiazgami zalegającymi w szafie. Jest to doskonały sposób na integrację lokalnej społeczności.