Co to jest marketing bezpośredni?
Marketing bezpośredni, jak sama nazwa wskazuje, to przede wszystkim bezpośredni kontakt z klientem. Polega on na przekazywaniu komunikatów bezpośrednio do członków grupy docelowej, wielokrotnie odbywa się w ramach indywidualnego kontaktu z klientem. Ten rodzaj marketingu świetnie sprawdza się w przypadku sprzedaży bezpośredniej, przeprowadzenia badań rynkowych oraz komunikowaniu produktów o wyższej wartości transakcyjnej.
Warto zwrócić uwagę na podstawowe formy marketingu bezpośredniego, z którymi możemy się obecnie spotkać. Jedną z nich bez wątpienia pozostaje kontakt telefoniczny. Tzw. telemarketing to bezpośrednie kontakty sprzedawcy lub konsultanta z potencjalnym klientem za pośrednictwem połączenia telefonicznego. W ten sposób można nie tylko informować o produkcie, ale również prowadzić do jego sprzedaży lub po prostu przeprowadzić ankietę potencjalnego klienta. Inną formą bezpośredniego marketingu będzie sprzedaż katalogowa, czyli tzw. sprzedaż wysyłkowa. Klienci otrzymują konkretne katalogi produktowe, gdzie mogą zapoznać się z opisami produktów oraz dokonać zakupu.
Co jeszcze w marketingu bezpośrednim?
Jednym z rodzajów marketingu bezpośredniego jest komunikacja D2D, czyli od drzwi do drzwi. Polega to na bezpośrednim kontakcie z klientem w miejscu jego zamieszkania, gdzie odbywa się opis produktu, ewentualna jego prezentacja oraz finalnie sprzedaż. Marketing bezpośredni można również z powodzeniem prowadzić w przestrzeni internetu, co wydaje się obecnie jedną z najskuteczniejszych form. Ze względu na możliwość zbierania danych o klientach, nadawcy komunikatów są w stanie maksymalnie spersonalizować komunikat, dzięki czemu reklamy online, komunikacja automatyczna lub typowy mailing, odnosi się bezpośrednio do klienta i ma większą skuteczność.
Marketing bezpośredni to bardzo skuteczna forma komunikacji, a możliwość zbierania konkretnych danych o klientach w przestrzeni online sprawia, że staje się również głównym kanałem komunikacji do klienta. W internecie można zdecydowanie tańszym kosztem dojść do klienta, jeżeli nasza grupa docelowa jest precyzyjnie zdefiniowana. Marketing bezpośredni to skuteczny sposób na promocję firmy oraz sprzedaż w systemie jeden do jednego lub jeden do wielu, w przypadku spersonalizowanej komunikacji online. Inwestycje.